Wednesday 25 May 2011

علي


امبارح كنت داخل اقوله اني بدات اتعلق بيه و كدة و انه بالنسبالي مباقش مجرد صديق اعرفه علي النت و خلاص
بس مرة واحد اتفتح ىموضوع الدين و ان ربنا موجود و لازم الواحد يصحح من افكاره و كدة
حسيت ان كل حاجة راحت حتي الصداقة مش المشاعر بس
و طبعا و لا عرفت انام و لا نيلة
بس النهاردة قولتله فعلا
بالعكس با كل مرة يتخانق معايا با مبسوط اول مرة احس ان في حد اكبر مني
دماغه اعلي مني بستريح لكلامه
مش كل مقول كلمة يقتنع بيها و خلاص
بالعكس بيناقش و ينقد و بحاجة صح
واحسن حاجة فيه انه مقنع بدرجة غريبة و انا الي كنت فاكر نفسي دماغي مقفلة
النهاردة بيقولي لازم الشدة مع الي بتحبه علشان تحافظ عليه
اول مرة اقتنع بالكلام دا طول عمري مومن بالحرية و التاني يخبط راسه في الحيط
شكله حيعملي غسيل مخ زي الفل
اعتقد اني لازم احدد معاه اني اشوفه حتي لو شوية علشان لو في حاجة او مشاعر تكبر و تبا حاجة اتمني اني القيها
لو مش كدة يبا قربته مني اكتر و با صديق حقيقي لي و اتشرف بيه

2 comments:

غريب said...

جميل ان تجد شخص ترتاح له لكن بصراحة صعبة الحياة ياما تعرفت على ناس وتعلقت بيهم كاصدقاء وما اكثر رمن هذا لكن للاسف الشديد يتركوني ويغيبو في حياتهم وينسو انهم حفرو حفرة صغيرة في قلب شخص تعلق بهم واقدر اقول احبهم ولو عن بعد

بتمنى لك التوفيق تقبل تحياتي

Ramy said...

(:

تعرف بقى انى انا بقى مع صديقى

بنتكلم عن الدين

عارف احيانا كتير بتبقى عاوز اللى معاك يكون كدة علشان متبقاش حاسس انك منبوذ من نفسك مش من المجتمع

انا عندى المجتمع مش مهم

حقيقى لو بحافظ عليا علشان الناس اللى حواليا و اهله و كدة

بتمنى ان يكون صديقك زى ما بتتمنى و احسن

بالتوفيق

و ربنا معاك

(: